cocktail-unclephil
Foto van Uncle Phil

Uncle Phil

De summercocktail van Uncle Phil.

It's OK, you can share this »Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

We zijn midden oktober en de strandbars zijn nu stilaan echt aan het sluiten. De zomer van 2018 was er eentje voor in de geschiedenisboeken. Hij komt alleszins in de biografie van Uncle Phil die er hoogstwaarschijnlijk nooit gaat komen. Wij hebben immers een beter idee dan nostalgisch terugkijken naar een mooie zomer, we laten hem gewoon eeuwig duren. Hoe? Met een setlist vol summergrooves waar zelf the cold november rain niet tegen bestand is. Lees hieronder hoe wij hem in elkaar steken.

Een endless summer met een everchanging setlist.

Wie Uncle Phil de voorbije jaren al enkele keren heeft gezien zal het wel gemerkt hebben. De setlist is nooit dezelfde. Uiteraard komen er stukken uit medleys vaak terug en over de jaren zijn er enkele homemade mixen die we zelf tot Uncle Phil Classics hebben gedoopt. Maar over het algemeen zijn wij steeds aan het vernieuwen en verbeteren. Want als je in je promotekst schrijft dat je mensen de beste avond van de week wil geven en je voegt er nog aan toe dat je voor een eindeloze zomer zorgt, dan kan je maar beter waarmaken. Toch?

50 maten funk, 200 maten dance en een dikke streep RnB.

Dat we geen rockband zijn hebben we wel al duidelijk gemaakt. Maar Uncle Phil is ook geen DJ die vermomd is als een band. We spelen dance, veel zelfs. Maar de basis van wie we zijn is vette RnB en funky Popmusic. Muziek die je helaas niet zo vaak meer uit een draaitafel hoort komen, maar wel een glimlach tovert op iedereen zijn of haar gezicht. Op een festival, maar vooral op ook corporate events. Bruno Mars en Destiny’s Child is het voorgerecht, Martin Solveig en Rihanna the main course en Armin Van Buuren is de kers op de desserttaart.

Everybody dance and clap your hands.

De titel doet misschien vermoeden dat we veel disco spelen, maar dit is er door de jaren heen uit gegaan. Niet omdat we die muziek niet leuk vinden, als band voelen wij ons gewoon beter bij hedendaagsere songs. Het verste dat wij teruggaan zal zowat de jaren 90 zijn. Moesten we in advertising zitten zouden we zeggen dat onze doelgroep 18-44 is. Iets met jong van geest, op zoek naar standvastigheid en vinden werk belangrijk. Ze houden zich aan de regels van de maatschappij,  maar geregeld willen ze toch nog eens goed “den beer uitlaten”. Zoiets… denken we… ofzo. Wat kennen wij immers van marketing?

Music that moves you.

Onze setlist is muziek die je doet bewegen, maar ook muziek de je beweegt. Geen botsautomuziek of après-ski hits. Goeie muziek die we zelf graag horen en met hart en ziel spelen. Met onze eigen touch eraan en in onze eigen medleys. Een mix van feelgood songs waarmee we  de zomer oproepen zelfs al is het aan het sneeuwen. Of regenen, of hagelen, of waaien, of regenen en waaien… Want dat is nu eenmaal het leven als je in België woont, aan ons om het soms toch iets meer Ibiza te maken. Rihanna zingt “we found love in a hopeless place” en laat dat nu net één van onze favoriete nummers zijn.

Groetjes

Tina. X

Share this post